Wat is jouw taak binnen Jansen Opticiens?
“Ik ben optometrist, contactlensspecialist en opticien. Ik houd me bezig met contactlenscontroles, lensaanmetingen, optometrische onderzoeken (denk aan diabetes mellitus screening, onderzoeken naar oogziekten, droge ogen onderzoeken en controles na een staaroperatie). Daarnaast begeleid ik de klanten die overwegen een brilvervangende ingreep te laten uitvoeren. Ik doe hiervoor de vooronderzoeken en de nazorg.

 Sinds wanneer werk je bij Jansen Opticiens?
“Ik werk hier sinds juni 2005. Ik heb zelfs nog nét een jaartje in het oude pand meegedraaid. Je kunt wel zeggen dat ik ondertussen onderdeel ben van het meubilair! ”

Waarom vind je het leuk om bij Jansen Opticiens te werken?
“Allereerst draait mijn vak om mensen. Dát vind ik mooi. Luisteren naar iemands hulpvraag en daar de beste oplossing bij vinden. Dat kan een stuk dienstverlening zijn, maar ook een bril, contactlenzen, of verwijzing naar een ander specialisme, zoals de oogarts. Binnen Jansen Opticiens heb ik de mogelijkheden om mijn vak volledig uit te voeren en ben ik al die jaren gestimuleerd om mezelf te blijven ontwikkelen. Dat vind ik fantastisch! ”

Wat maakt Jansen Opticiens uniek?
“De mogelijkheden die we bieden tot leveren van maatwerk en de oprechte aandacht voor de klant, zowel tijdens het onderzoek als bij het aanmeten van de kijkoplossing.”

Wat vind je het leukste onderdeel van je werk?
“Het onderzoeken en de oogmeting.  Ik ben erg nieuwsgierig, en dat komt denk ik wel goed uit in dit vak. Tijdens het vraaggesprek vóór de meting moet je immers zoveel mogelijk van iemand weten, wil je op basis van de meetgegevens een juiste oplossing kunnen bieden.”

Draag je zelf een bril of lenzen, of heb je refractiechirurgie ondergaan? Waarom?
“Ik draag contactlenzen afwisselend met een bril, op dit moment is dat een Oliver Peoples.  Ik vind het afwisselen van beide kijkoplossingen prettig. Je draagt immers ook niet altijd dezelfde schoenen!”

Wat is je favoriete merk?
“Lindberg , vanwege de verfijning, techniek en minimalisme. ”

Wat vind jij belangrijk om mee te geven aan je klant?
“De vreugde van een lage prijs duurt korter dan de ergernis van een slecht product. Investeer in goede producten, dat betaalt zichzelf terug.”